2011. július 10., vasárnap

Kálnay Adél: Titkok egy régi kertben




Vélemény:

@Mesemanónál láttam meg moly.hu-n, és fülszöveg alapján rögtön érdekelni kezdett: naná, titokzatos, tündéres meseregény, az ilyesmit nekem találták ki. 
Egy délután alatt be is fejeztem, nem túl bonyolult, de kedves történet. Kicsit tanító jellegű, de igazán nem tolakodó módon. Naivka, de igazán helyes sztori. Nyolc, tíz éves kislányoknak is kiváló olvasmány lehet, ha lesz valaha kislányom, biztosan a kezébe adom. 
És a legnagyobb elismerés, amit nálunk itthon egy könyv kaphat: még anyukám is elolvasta, és neki is tetszett. :D 

a történet:

Két kicsi lányt meghív nyaralni egyikük idős rokona, az előző rendszerben elüldözött, most újra itthon élő nemeskisasszony. (Ezt külön szerettem a történetben, hogy a régi "úttörős" pöttyös könyvekkel szemben itt végre pozitív szereplő az elüldözött nemesi család). Az öreg bárónő újra visszavásárolta régi családi birtokát, és ismét be is rendezte a régi módon. Az épülethez különös és hatalmas kert is tartozik, szépséges, öreg fákkal és izgalmas legendákkal. Állítólag néhanapján még tündérek is táncolnak ebben a kertben... Ezt az izgalmas helyet fedezheti fel a két kislány, és nem is egyedül, hanem sok-sok új baráttal. 

a szerző:


Kálnay Adél (Ózd1952február 5.) magyar író.

1952. február 5-én született Ózdon. Édesapja Kálnay István, édesanyja Wollner Adél. A középiskolát a József Attila Gimnáziumban végezte, majd Sárospatakon szerzett tanítói oklevelet a Comenius Tanítóképző Intézetben, 1974-ben. Egy év budapesti tanítás után (Pattogós utcai Általános Iskola) Dunaújvárosba költözött, s azóta tanít a Petőfi Sándor Általános Iskolában. Első házasságából született három fia, (Szentimrey Péter, Szentimrey Tamás (1976), Szentimrey Gergely, (1978). Második házasságát 1989-ben kötötte Gyöngyössy Csabával, lányuk Gyöngyössy Fanni (1990).




a kiadásról:

a Dunatáj Kiadó könyvét olvastam, a bejegyzéshez direkt nem azt választottam, mert az Alexandra-féle borító nekem jobban tetszik. A Dunatáj Kiadó-féle kiadás illusztrációi festményszerű fotók, nem finomak, egyáltalán nem illenek a könyv kedves hangulatához. Vidám rajzokkal sokkal szerethetőbb darab lenne. 




a könyv értékelése: jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése