2013. december 31., kedd

2013 könyvekben :)



Mivel az óév végén felszámoltam a különálló könyvesblogom, (a bejegyzések mind átkerültek ebbe a blogba, nem vesztek el), így idén ide írom az olvasmányélményeim összefoglalását is.



Kicsit visszafelé haladva az időben: ez itt én vagyok az idén karácsonyra kapott könyveimmel. Egy karácsonyi szakácskönyv, egy Beatrix Potter (amit azóta tovarukkoltam, mert ez a 3. példányom volt belőle és szebb kiadásban is megvan), aminek viszont nagyon örültem, az Durrelltől A susogó táj, amit még nem olvastam. Ez ritkaság számba megy, hiszen alig van még olyan könyv tőle, amit nem ismerek. Illetve egy Bestseller írókkal készült beszélgetéseket tartalmazó kötet, történetesen van benne Coelho is, de szerencsére Ulickaja is. :D Amit legjobban vártam, Arthur Spiderwick Manóhatározója, azt sajnos mégse hozta a Jézuska, úgyhogy az újév elején majd megrendelem magamnak a hegyes tünde szilikonfülekkel együtt. 

Legutolsó idei olvasmányom pedig a saját meseregényem volt, @Izolda moly minden évben felteszi a kérdést, hogy mi történt veled idén először: nos, idén először adták ki könyvemet, idén először volt egy nagyon jó hangulatú könyvbemutatóm, illetve olvastam nyomtatásban a saját könyvemet. Valamint mások számára szülinapi, meg karácsonyi ajándékká is váltam, 


Itt mosolyog például @mesemoly, aki karácsonyra kapta Lea és a három boszorkány történetét. Ja igen, idén először láttam könyvemet a könyvesboltok polcain, az is érdekes élmény volt! A könyvbemutatóról itt van egy remek beszámoló @Fummietól a kiadó honlapján azóta videó is készült mellé. Utazókönyvként itt lehet rá feliratkozni!

Nézzük sorra a többi idei olvasmányélményem. Mivel több, angol nyelvű tündéres könyvbe is belevágtam, amit még nem volt érkezésem befejezni, ezért ezeket is ide számítom, mert a moly.hu is 2013-ra datálja majd ha befejezem. 

Összesen 36 könyvet olvastam (kevéés!!!) , 5944 oldalt.  

Kezdjük a legkatartikusabb könyvélménnyel: Catherynne M. Valente Marija Morevna és a Halhatatlan

Nem volt egyértelműen pozitív élmény, mert nem éreztem jól magam a világában és a könyv igazságaival, tanulságaival se értettem egyet, a főszereplővel nehezen és nem szívesen azonosultam. De egyértelműen szuggesztív könyvről van szó, szerettem benne a rengeteg népmesei vonatkozást is. A szövege igényes, a világa sajátos, a cselekménye sodró. 

9 népmesés kötetet olvastam, ebből:

- két magyart
- két indiánt
- két írt, angolul, a párommal együtt
- egy németet
- egy erdélyi szász
- egy vegyes, kifejezetten manó témájút

+ The Fairy Bible, ami inkább hiedelmek gyűjteménye, de meséket is tartalmaz

Visszatérő kedvenc írók (korábbi években sokat olvastam tőlük): Terry Pratchett 2, Varró Dániel 1, Lucy Maud Montgomery 1, Schmidt Egon 1 kötet


18 gyermek - és ifjúsági irodalom kategóriába tartozó könyvet olvastam (műmesék, meseregények, verseskötetek)

ebből kiemelkedően pozitív élmény volt: 




Az egyetlen könyv, amit egy éven belül kétszer is elolvastam:





egy madaras, egy embertani és egy gyógynövényes szakkönyv (kevés!!! :D)

fantasy: 4

Két könyvet hagytam félbe

Legnegatívabb élmény:


eléggé küzdöttem vele, mert olyasvalaki ajánlotta, akire egyébként kíváncsi voltam és fontos volt nekem, de hiába. annyira vacak szegény könyv nyelvezete és cselekménye is, hogy képtelen voltam végigolvasni. Viszont lehet benne tündéres ír hiedelmekre és adalék információkra vadászni (pl manós Disney film!) ami érdekes, talán ez volt az egyetlen pozitívuma. 


(eleve poénból olvastuk el egy molytalálkozón, de így is megrázó élmény volt). 



Jó tanácsom az elmúlt év tanulságául és az idei évre nézve:




;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése